31 Oca Yelkenlinin Denizde Karaya Oturması
Denizde seyreden her yelkenlinin acil durumlarla karşılaşma riski bulunmaktadır. Motoru hala çalışan bir yelkenlinin karaya oturması görülmedik bir durum değildir ve genelde kullanıcı hatasıdır. Çoğunlukla hızlı bir şekilde seyreden yelkenli teknelerin kayalık zemine çarparak karaya oturması salmanın bağlı olduğu gövdeye zarar veren bir durumdur. Teknede kontrol edilmesi gereken ilk yer salma saplama bölgesinde ağır hasarların olup olmadığının bakılmasıdır.
Yelkenli yatların ve motoryatların karaya oturmaması adına seyir sırasında denizde çalışan bir GPS ve teknedeki derinlik ölçer ile sürekli kontrol sağlanması önemlidir. Tekneyi kullanacak olan kaptanın bölgeyi de tanıması önemli bir ayrıntıdır.
Yelkenli kumlu bir zemine oturmuşsa gövde ve salmada ağır hasarlar oluşmaz ancak bir diğer riskte yelkenlinin zemine saplanmasıdır.
- Yelkenli karaya oturduğunda girdiğiniz yönün tersine güçlü tırnistan yaparak çıkmaya çalışın
- Çıkmak mümkün görülmüyorsa tekneyi yatırarak salmada açı oluşmasını sağlayın
- Salmanın dipten kurtulması için teknedeki tüm kişilerin derinliğin daha az olduğu yere toplanarak ağırlık oluşturması gerekir
- Teknenin yatırılması için mandar vinç yardımıyla alınmalı sığlığın daha çok olduğu tarafa çekilmelidir
- Botunuz varsa mandara bağlayarak ağırlık ekleyin
No Comments